نقش وایت برد برای رسیدن به فضا

نقش وایت برد برای رسیدن به فضا

انسان ، این موجود بی همتا همیشه به دنبال کشف و یادگیری است و در راه اکتشافات گاهی دست به کارهای عجیبی میزند . او هر آنچه که تا امروز در ذهن داشته را به واقعیت تبدیل کرده است ، از پرواز و اختراع برق بگیر تا عمل جراحی قلب و مغز . یکی دیگر از اکتشافات بشر سفر به فضا است و در این راه تمام قوانین فیزیک را نقض کرده و با ساختن ابزار آلات به این مهم دست پیدا کرده است . شاید در ذهن خود این سوال را بپرسید که فضا چه ربطی به تخته وایت برد دارد ؟ آری ، سوال خوبی است . شما برای سفر به فضا یک ایستگاه فضایی و یک فضا پیما نیاز دارید و این دو به تنهایی قادر به فرستادن شما به فضا نیستند . برای دستیابی به این سفر ابزار های مختلفی نیاز دارید ، درست است که وایت برد یک کالای حیاطی برای این مهم نیست ولی نقش مهمی را در انتقال مباحث ایفا میکند و میتواند به تمام افراد حاضر در ایستگاه فضایی و فضا پیما کمک شایانی داشته باشد .

یک مقدار توضیح در مورد کاربرد های تخته وایت برد در یک ایستگاه فضایی و فضا پیما خالی از لطف نیست : معمولا در یک ایستگاه فضایی مانند اغلب مکان های اجرایی اتاق های کنفرانس و آموزشی وجود دارد . یک وایت برد شیشه ای  یا همان گلس برد بهترین گزینه برای دیوار اتاق آموزشی است تا جدایی از کاربرد فوق العاده خود ، جلوه ی خاصی از هنر طراحی یک برد سفید را به رخ همگان بکشد . درجه داران ارشد فضانورد با در دست داشتن ماژیک های رنگی تمام مطالب مورد نظر را در کلاس آموزشی روی وایت برد شیشه ای ترسیم میکنند و توضیحات و آموزش های دقیق خود را از طریق نیروی سمعی و بصری به شاگردان خود انتقال می دهند . در اتاق های کنفرانس نیز از نوع فلزی وایت برد استفاده می شود و گاهی اوقات بعنوان پرده سفید جهت ویدئو پرژکتور به کار می رود و در انتقال مفاهیم کاربردی در مورد رعایت امور فضایی بحث و گفتگو می کنند و تمام نکات کلیدی در مورد چگونگی استفاده از ابزار آلات را بر روی وایت برد نوشته و به توضیح آنها می پردازند .

 

یک کاربرد دیگر وایت برد شیشه ای استفاده از آن برای تابلو اطلاع رسانی یا همان تابلو اعلانات می باشد ، به دلیل قابلیت نصب مگنت بر روی سطح شیشه ای وایت برد ، مدیر مرکز میتواند با نصب کاغذ های اطلاع رسانی و یا برگه های رعایت قوانین تمام مطالب را جز به جز به اطلاع همگان برساند . اگر در یک مرکز فضایی در حال قدم زدن باشید در دست بعضی از کارکنان برد های سفید رنگی را می بینید ، آنها تخته وایت برد های کوچکی هستند که تمام وقت در دست آنهاست . دلیل این کار چیست ؟ به دلیل صدای فوق العاده بالایی که در بعضی بخش های ایستگاه فضایی وجود دارد امکان برقراری ارتباط از طریق صدا برای کارکنان با هم دیگر نیست و آنها مجبور هستند با نوشتن پیام خود بر روی وایت برد به یکدیگر اطلاع رسانی کنند و پیام های خود را از این طریق به یکدیگر انتقال دهند و در بعضی اوقات در همکار خود را در مورد خطری که امکان دارد برای او پیش بیاید مطلع کنند . این ها کاربردهای وایت برد در داخل ایستگاه فضایی است ولی این محصول پر کاربرد در فضا پیما نیز کاربرد دارد .وکیل

 


در یک فضا پیما چند فضانورد وجود دارند که مدت زیادی را در این محیط کنار هم می گذرانند و گاهی اوقات چندین ماه را درون این شی پرنده سپری می کنند و نیاز به یک برنامه روزانه برای روزمرگی خود دارند و ثبت این مطالب جزء بر روی یک تخته وایت برد امکان پذیر نیست ، چرا که هر روز برنامه تغییر می کند و نیاز به پاک کردن و نوشتن متداوم در طول سفر باعث می شود که بهترین گزینه وایت برد باشد . ثبت نوبت چک کردن شاتل و زمان خوردن وعده های غذایی ، زمان تقریبی حضور در فضا و حتی نوبت شیفت های فضانوردان از جمله نکاتی است که روی برد ثبت می شود .

 

یک کاربرد دیگر هم برای این برد سفید در اندازه کوچک وجود دارد و آن هم در مواقعی است که فضا نورد برای چک کردن لوازم ارتباطی به خارج از فضا پیما می رود و امکان نوشتن با کاغذ و خودکار را ندارد ، چون لباس فضانوردی بسیار دست و پا گیر است با در دست گرفتن یک ماژیک و یک وایت برد مطالب را می نویسد و پس از ورود آنها را بر روی یک کاغذ انتقال می دهد . در بعضی مواقع نیز اطلاعات حیاطی آنی را از پشت شیشه سفینه از طریق تخته وایت برد که در دست دارد به افراد داخل کابین اطلاع می دهد . این مواردی از استفاده وایت برد فلزی و وایت برد شیشه ای است که در عین سادگی کاربرد های بسیار مفید و زیادی دارند و روز به روز در نقاط مختلف جهان ، در مشاغل متنوع قابل استفاده می باشند .وکیل پایه یک دادگستری

به ما رای دهید