وایت برد را چطور تمیز کنیم + راه های نگهداری

 

تمیز کردن وایت برد

تمیز کردن وایت برد

در این مقاله در مورد اینکه چطور باید استفاده از چندین ماه گذشتن از خرید وایت برد اینکه چطور باید کاری کنیم که وایت برد را بشود تمیز نگه داشت صحبت میکنیم. استفاده از تخته وایت برد امروزه بسیار فراگیر شده و البته تمیز کردن وایت برد هم مراحل و آموزشهایی دارد که به طول عمر وایت برد کمک میکند.

تمیز کردن وایت برد بسیار ساده و راحت میباشد فقط باید به صورت صحیح و اصولی اقدام به تمیز کردن وایت برد کرد.

 

بست وایت برد تهیه و تولید وایت برد و وایت برد مغناطیسی

تمیز کردن وایت برد

مواد استفاده شده در ماژیک وایت برد عبارتست از :

۱- اسيد استيك

۲- اسید بوریک

۳-اسید کرومیک

۴-اسید کلریدریک

در هنگامی که افراد با دست خود جوهر ماژیک را از روی تخته پاک می کنند و از تخته پاک کن استفاده نمی کنند این اسید ها به پوست آنها آسیب میرساند و پوست آنها را ار بین میبرد.

هم چنین گاهی این مواد جذب پوست می شوند و موجب سرطان های پوستی می شوند. ولی چون ما توجهی به این موضوع نداریم با نادانی به پوست خود آسیب میزنیم واین موضوع را کم اهمیت می دانیم.

بست وایت برد تهیه و تولید وایت برد و وایت برد مغناطیسی

این ذرات پس از پاک شدن هم به هم می چسبند و همین چسبندگی موجب می شود که این ذرات به دیواره های ریه ی ما بچسبند. البته مارکی هم پیدا شده است که ذراتش به هم نمی چسبند و جلوی این فاجعه رامی گیرند.

برای دوام بیشتر هر چند ماه یک بار آن ها را تمیز کنید.

وسایل مورد نیاز جهت تمیز کردن وایت برد آزمایشگاه :

۱- آب

۲- الکل

۳- دستمال مرطوب الکل دار

۴- اسپری تمیز کننده

۵- دستمال کاغذی

۶- تخته پاک کن

۷- ژل ضد عفونی کننده

برای تمیز شدن تخته وایت برد چه نکاتی را باید رعایت کنیم ؟

۱- با استفاده از تخته پاک‌کن ابتدا کل سطح وایت‌برد را تمیز کنید.

۲- ژل ضدعفونی‌کننده را پشت دستمال کاغذی (لوله‌ای) بریزید و کل تخته را با آن تمیز کنید. الکل موجود در ژل به از بین رفتن لکه‌ها کمک می‌کند.

فروش انواع تخته وایت برد

۳- با دستمال مرطوب الکل‌دار، سطح وایت‌برد را تمیز کنید. سپس دستمال کاغذی خشک را روی تخته بمالید.

۴- برای پاک شدن خطوط مقاوم، از اسپری‌های تمیزکننده دارای الکل (استاندارد) و دستمال کاغذی استفاده کنید.

۵- با مقدار مساوی آب و الکل، محلول درست کنید. دستمال کاغذی را داخل آن فرو برده و وایت برد را تمیز کنید.

 

۶-  دستمال را محکم روی خطوط مقاوم فشار دهید و دستمال باید کاملا مرطوب و آغشته به الکل باشد.

 

۷- بگذارید وایت‌برد قبل از استفاده مجدد دو ساعت در هوای آزاد خشک شود. ممکن است در اثر تماس به ظاهر خشک شده باشد اما برای کاملا خشک شدن به چند ساعت زمان نیاز دارد.

قبل از پاک کردن تخته، بگذارید جوهر ماژیک ۱۰-۸ دقیقه خشک شود چون پاک کردن جوهر خیس، لکه به جا می‌گذارد.

 

به طور کلی پس از خرید یک وسیله مهمترین نکته ای که باید توجه داشته باشیم نگهداری صحیح از آن می باشد. که امروزه این مورد به دلیل افزایش قیمت چشمگیر اجناس بسیار مهم می باشد.

زیرا با کمی دقت و نگهداری می توان از  ازبین رفتن اجناس و به هدر رفتن سرمایه جلوگیری کرد. حال برای نگهداری صحیح تخته وایت برد باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟

ابتدا باید توجه داشته باشیمکه هنگام خرید دقت کنیم که چه جنسی با چه درجه کیفیتی را خریداری می کنیم،زیرا هرچه کیفیت تخته وایت برد بالاتر باشد مسلما عمر بیشتری دارد.

پس از خرید تخته وایت برد مرغوب باید توجه داشته باشید که از هر ماژیکی برلی نوشتن روی آن استفاده نکنید و فقط از ماژیک های وایت برد مرغوب استفاده شود.

 

زیرا ماژیک های وایت برد متفرقه و با کیفیت پایین به صفحه وایت برد می چسبند و به خوبی تمیز نمی شود و به مرور زمان صفحه وایت برد را دچار تغییر رنگ می کنند و پس از مدتی لکه هایی روی تخته وایت برد مشاهده می شود که دیگر قابل تمیز کردن نیست و یا به سختی از بین می رود.

نکته دیگری که  کمتر کسی به آن توجه می کند تخته پاک  کن می باشد که متاسفانه برخی از افراد از هر تخته پاک کن و یا پارچه ای برای تمیز کردن استفاده می کنند.

 

اما باید توجه داشت که تخته پاک کن مورد استفاده باید سطح نرمی داشته باشد و خیلی زبر نباشد تا به مرور زمان روی صفحه تخته وایت برد خط و خش ایجاد نکند که همین امر به مرور زمان باعث از بین رفتن صفحه تخته وایت برد می شود. برخی از افراد تصور غلطی که دارند با تخته پاک کن خیس اقدام به پاک کردن می کنند که این خود باعث بجای ماندن لک روی صفحه می شود و از عمر مفید آن می کاهد.

 

یکی از بهترین نمونه های تخته پاک کن ها، تخته پاک کن های نمدی و ابری است که هم به صفحه آسیب نمی رساند و هم به راحتی و کامل تخته وایت برد را تمیز می کند.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشت ،مدت زمانی است  که نوشته روی تخته وایت برد می ماند .

 

برای این که پس از پاک کردن ماژیک از روی تخته وایت برد اثری باقی نماند و روی تخته لک نماند نیاز است تا پس از نوشتن،نوشته روی صفحه حتما پاک شود و نهایتا چند ساعت بیشتر نوشته روی تخته نماند. زیرا اگر نوشته ها به مدت طولانی روی تخته وایت برد باشد و تمیز نشود مثلا پس از چند روز ،به راحتی پاک نمی شود و لک باقی می ماند.

وایت برد مغناطیسی زهوار نازک (۲ سانتی ) :
وایت برد مغناطیسی سایز۴۰×۶۰  قیمت: ۱۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۵۰×۷۰  قیمت: ۱۲۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۶۰×۹۰ قیمت: ۲/۱۵۰/۰۰۰ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۸۰×۱۰۰ قیمت: ۱/۹۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۹۰×۱۲۰ قیمت: ۳/۰۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۹۰×۱۵۰ قیمت: ۳/۰۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۹۰×۱۷۰ قیمت: ۳/۸۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۱۰۰×۱۸۰ قیمت: ۳۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۱۰۰×۲۰۰ قیمت: ۱/۸۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۱۲۵×۲۵۰ قیمت: ۹/۰۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۱۲۵×۳۰۰ قیمت: ۱۳/۰۰۰/۰۰۰ ریال

وایت برد های امروزی به دلیل خاصیت مغناطیسی که دارند گاهاً به عنوان تابلو اعلان نیز استفاده می شوند و یا همگام با نوشتن روی آن از مگنت برای چسباندن نوشته ها استفاده می کنند.

استفاده از مگنت به خودی خود آسیبی به تخته وایت برد نمی زند ولی باید توجه داشت که مگنت با ضربه به تخته وایت برد نچسبد و یا مگنت روی تخته وایت برد کشیده نشود .زیرا کشیده شدن و یا ضربه وارد شدن روی آن باعث ایجاد خط و خش روی صفحه وایت برد شده وحتی دچار پریدگی و شکستگی رنگ تابلو می شود.

همین طور باید توجه داشته باشید که با هر وسیله ای روی تخته وایت برد کشیده نشود تا خط نیفتد.
وایت برد مغناطیسی زهوار ضخیم(۴سانتی):

وایت برد مغناطیسی سایز ۴۰×۶۰ قیمت: ۳۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۵۰×۷۰  قیمت: ۱۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۶۰×۹۰ قیمت:۲/۴۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۸۰×۱۰۰ قیمت: ۳/۸۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۹۰×۱۲۰ قیمت: ۳/۲۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۹۰×۱۵۰ قیمت: ۵/۲۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۹۰×۱۷۰ قیمت: ۴/۵۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۱۰۰×۱۸۰ قیمت: ۶/۵۰۰/۰۰۰ ریال وایت برد مغناطیسی سایز ۱۰۰×۲۰۰ قیمت: ۹/۵۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۱۲۵×۲۵۰ قیمت: ۹/۵۰۰/۰۰۰ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۱۲۵×۳۰۰ قیمت: ۱۴/۰۰۰/۰۰۰ ریال

حال اگر پس از مدتی روی تخته وایت بردها به هر دلیلی لکه ماند و یا رنگ آن دچار تغییر شد و به سیاهی زد چگونه می توان آن را تمیز و به حالت اولیه برگرداند؟

اولین نوته ای که باید توجه داشت این است که برای تمیز کردن به هیچ عنوان از مواد شوینده مختلف و وایتکس و تینر استفاده نشود زیرا سیاهی روی تخته وایت برد را تثبیت می کند ویا باعث از بین رفتن رنگ اصلی صفحه شما می شود و تخته وایت برد شما از بین رفته و دیگر قابل استفاده نمی باشد .

 

اما بهترین روش برای تمیز کردن وایت برد استفاده از اسپری های مخصوص وایت برد می باشد. که مقداری از ماده را روی صفحه اسپری نمایید و پس از مدت کوتاهی با پارچه ی نرم و تمیز اقدام به پاک کردن صفحه نمایید.

 

که به راحتی وایت برد شما تمیز شده و دیگر نیازی به روش خاصی ندارید. در صورت در دسترس نبودن اسپری هم می توانید از مقداری الکل و پارچه تمیز استفاده کنید، به این صورت که مقداری از الکل را روی صفحه اسپری نمایید و پس از مدتی با پارچه تمیز و خشک صفحه وایت برد را پاک کنید،این کار تا حد زیادی به تمیز کردن تخته وایت برد شما کمک می کند.

وایت برد مغناطیسی صفحه ایرانی:
وایت برد مغناطیسی سایز ۴۰×۶۰ قیمت: ۶۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۵۰×۷۰ قیمت: ۷۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۶۰×۹۰ قیمت: ۹۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۸۰×۱۰۰ قیمت: ۱/۲۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۹۰×۱۲۰ قیمت: ۱/۵۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۹۰×۱۵۰ قیمت: ۲/۰۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۹۰×۱۷۰ قیمت: ۲/۵۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۱۰۰×۱۸۰ قیمت: ۳/۵۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۱۰۰×۲۰۰ قیمت: ۴/۵۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۱۲۵×۲۵۰ قیمت: ۶/۰۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۱۲۵×۳۰۰ قیمت: ۱۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال

یکی دیگر از انواع وایت بردها، وایت برد شیشه ای می باشد. که آن هم نیاز به مراقبت صحیح و درست دارد تا عمر بیشتری داشته باشد. ابتدا باید توجه داشته باشید که در هنگام خرید، وایت برد شیشه ای با کیفیت مرغوب خریداری کنید و حتماً در جای مناسبی نصب و نگهداری شود .

چرا که اگر نصب صحیح و درست نداشته باشد باعث شکستگی شیشه می شود. نکته دیگری که باید برای نگهداری وایت برد شیشه ای توجه داشته باشید این است که به هیچ عنوان پشت تخته وایت برد را با مواد شوینده تمیز نکنید زیرا باعث از بین رفتن رنگ آن و خرابی وایت برد می شود.و مراقب ضربه شدید به شیشه باشید

هرچند که وایت بردهای شیشه ای امروزی از جنس سکوریت هستند و بسیار مقاوم تر از شیشه های معمولی هستند اما به هر حال باز هم شیشه خطر شکستگی دارد.
برای استفاده از ماژیک در وایت برد شیشه ای خیالتان راحت باشد چرا که از هر ماژیک وایت بردی می توانید استفاده کنید و بر خلاف وایت بردهای مغناطیسی دیگر نگران خرابی صفحه یا سیاه شدن نباشید چرا که به راحتی تمیز شده و دیگر هیچ اثری از ماژیک بر روی تخته وایت برد شیشه ای نمی ماند.

وایت برد مغناطیسی صفحه خارجی:
وایت برد مغناطیسی سایز  ۴۰×۶۰ قیمت: ۹۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۵۰×۷۰ قیمت: ۱/۰۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۶۰×۹۰ قیمت: ۱/۵۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۸۰×۱۰۰ قیمت: ۱/۹۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۹۰×۱۲۰ قیمت: ۲/۳۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۹۰×۱۵۰ قیمت: ۳/۴۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۹۰×۱۷۰ قیمت: ۴/۰۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۱۰۰×۱۸۰ قیمت: ۶/۰۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۱۰۰×۲۰۰ قیمت: ۷/۰۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۱۲۵×۲۵۰ قیمت: ۹/۰۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۱۲۵×۳۰۰ قیمت: ۱۳/۰۰۰/۰۰۰ ریال

همان گونه که برای وایت برد های مغناطیسی گفته شد بهتر است از تخته پاک کن های نمدی و ابری برای پاک کردن استفاده کنید تا خط و خش روی شیشه ایجاد نشود. و هر موقع که احساس کردید وایت برد کثیف شده و یا صفحه دارای خاک می باشد، می توانید با یک شیشه پاک کن آن را به راحتی تمیز کنید.

 

نکته دیگر که برای مراقبت از وایت برد شیشه ای باید بدانید مربوط به وایت برد پایه دار می باشد که اگرچه پایه های سنگینی نسبت به وایت بردهای معمولی دارد اما باز هم در اثر بی احتیاطی و برخورد شدید ممکن است واژگون شده و وایت برد شما به کل از بین برود. 

نمونه ی دیگر از وایت برد شیشه ای، وایت برد شیشه ای مغناطیسی است که همانند وایت برد شیشه ای معمولی می ماند اما خاصیت مغناطیسی دارد و مگنت خور می باشد.

باید توجه داشته باشیم که هنگام استفاده از مگنت روی وایت برد شیشه ای آن را روی شیشه نکشید و ضربه نزنید تا روی شیشه خط و خش ایجاد نشود و وایت بردتان را خراب نکند.

وایت برد شیشه ای لاکچری:
وایت برد شیشه ای سایز ۴۰×۶۰ قیمت: ۲/۰۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد شیشه ای سایز ۵۰×۷۰ قیمت: ۲/۶۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد شیشه ای سایز ۶۰×۹۰ قیمت: ۳/۲۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد شیشه ای سایز ۸۰×۱۰۰ قیمت: ۴/۰۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد شیشه ای سایز ۹۰×۱۲۰ قیمت: ۵/۰۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد شیشه ای سایز ۹۰×۱۵۰ قیمت: ۶/۰۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد شیشه ای سایز ۹۰×۱۷۰ قیمت: ۶/۵۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد شیشه ای سایز ۱۰۰×۱۸۰ قیمت: ۷/۰۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد شیشه ای سایز ۱۰۰×۲۰۰ قیمت: ۷/۵۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد شیشه ای سایز ۱۲۵×۲۲۰ قیمت: ۱۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد شیشه ای سایز ۱۲۵×۲۵۰ قیمت: ۱۱/۰۰۰/۰۰۰ ریال

یکی از خدماتی که به مجموعه اضافه شده است طرح تعویض تخته وایت بردهای کهنه با نو است.

اگر شما در محل کار یا خانه و یا هر جای دیگری تخته وایت بردی دارید که دیگر قابل استفاده نمیباشد و رد ماژیک بیش از حد روی آن مانده میتوانید با تعویض تخته وایت برد خود محیط آموزشی خود را نونوار کنید. کافیست با مجموعه ما تماس حاصل فرمایید 

امیدواریم این مطالب  به شما کمک کرده باشد تا به بهترین نحو ممکن بتوانید از تخته وایت برد خود محافظت کنید و طول عمر آن را به حداکثر برسانید.

2.7/5 - (10 امتیاز)