وایت برد|وایت برد معمولی|تخته وایت برد

تخته وایت برد

در این قسمت میخواهیم تولید و ساخت تخته وایت برد  را معرفی کنیم.همانطور که میدانید استفاده از این محصول امروزه بسیار فراگیر شده و تخته های گچی جای خود را به این محصول داده اند

 وایت برد وسیله‌ ای است دارای سطحی وسيع برای نوشتن. از تخته سفید  یا وایت برد در مکان‌های آموزشی استفاده می‌شود. برای نوشتن روی تخته سفید از ماژیک‌ های مخصوص استفاده می‌کنند.

وایت برد

برای پاک کردن نوشته‌ها نیز از وسیله‌ای به نام تخته پاک کن، که از یک تکه ابر تشکیل شده‌ است، استفاده می‌شود. با به‌ وجود آمدن تخته سفید، امروزه کمتر از تخته سیاه استفاده می‌شود.

تخته وایت برد

 

تاریخچه تخته وایت برد :

وایت برد

 

وایت برد توسط مارتین هیت که در جنگ کره عکاس بود اختراع شد. ایدهٔ این نوع تخته از نوشتن پیام‌ها برروی دیوار کناریِ تلفن گرفته شد.

مارتین در هنگام کار با نگاتیوهای فیلم متوجه شد که با ماژیک می‌شود روی فیلم نوشت و می‌توان به‌راحتی آن را با دستمال خیس پاک کرد.

این روش، آغازی برای ساخت اولین وایت‌ بردهای اولیه بود.

بست برد تهیه و تولید وسایل کمک آموزشی و وایت برد

 

اولین مدل برای وارد کردن نمونه و پرده‌ برداری توسط مارتین ساخته شد که شب قبلش نمونه در آتش سوخت و باعث شد که آقای مارتین هیت ایدهٔ خودش را به دری-مارک بفروشد، و به این ترتیب آنان وایت‌برد را به دنیای آموزشی معرفی کردند.

 

وایت برد

 

در اواخر دههٔ ۱۹۵۰ و اوایل دههٔ ۱۹۶۰ میلادی اولین وایت‌ بردها در بازار پخش شد؛ ولی این موضوع حدود ۳۰ سال طول کشید تا عملاً وارد کلاس‌های درسی شود.

در اوایل سال ۱۹۹۰، گرد و خاکِ پخش‌شده از گچ تخته سیاه باعث آلرژی و بیماری‌های ریوی می‌شد، و همین امر باعث تسریع در ورود وایت‌برد به کلاس‌های درس شد.

اولین وایت‌ بردها بسیار گران بودند و از جنس ملامین و بهترین جایگزین تخته سیاه بودند، ولی این نوع تخته زود لکه‌دار شده و بعد از مدتی به‌سختی پاک می‌شوند.

لعاب دادن به سطح ورق‌ های مغناطیسی یک روش جدید بود که بسیار کمک کرد وایت‌ برد با کیفیت بهتر و با صرفه‌ تولید شود و قیمت آن پایین‌تر بیاید.

در ایران: این موضوع که چه موقع وایت‌ برد به ایران وارد شده دقیقاً معلوم نیست. 

انواع تخته‌سفید ورق‌های صمغ با کاغذ ادغام شده که معمولاً روی چوب‌های [ام دی اف (صنعت چوب)|ام دی اف]] قرار می‌گیرد و در ابعاد مختلف و کیفیت‌های نامعلوم تولید می‌شود.

 

کیفیت و کارایی این نوع معمولاً به شرکت تولیدکنندهٔ آن بستگی دارد.

 

فولاد رنگ‌ شده یا آلومینیوم نوع فولادی و آلومینیومی انواع بسیار مختلفی دارد. این نوع سطح بسیار لطیف و تمیز است که به‌ راحتی تمیز و بر روی آن نوشته می‌شود.

در این نوع، ورق فولاد از لایه‌های مختلفی تشکیل شده‌است که بسته به نوع تولید آن کیفیت تعیین می‌شود.

پورسلین لعاب‌ داده‌شده برروی فولاد سرامیک (شیشه) بر روی فولاد پاشیده می‌شود. این نوع وایت‌برد از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و معمولاً از گارانتی مادام‌العمر برخوردار است.

از این نوع همیشه در صنعت‌هایی که استفادهٔ بسیار بالا دارد، بهره برده می‌شود. سطح آن ضدخش است، که فقط با موادی مانند الماس خش‌دار می‌شود.

 

جوهر ماژیک‌ها در سطح وارد نمی‌شود و قابلیت مغناطیسی دارد. این نوع وایت‌ برد به‌دلیل استفاده از مواد باکیفیت و با ارزش، از قیمت بسیار بالایی برخوردار است.

 

مزایای استفاده از وایت‌برد

 

ماژیک‌ های وایت‌برد حساسیت‌ زا نیستند و مواد گچیِ آلاینده که باعث آسم و آلرژی می‌شوند ندارند.

ویدئو پروژکتور به‌ راحتی بر روی وایت‌ برد استفاده می‌شود و این امکان را به کاربر می‌دهد که از ماژیک برای ویرایش یا علامت‌گذاری استفاده کند.

وایت برد

ماژیک وایت‌ برد بسیار راحت در دست قرار می‌گیرد. این کمکِ بسیار خوبی برای معلولان از ناحیهٔ دست یا کسانی است که دچار بیماری در دستانشان هستند.

به‌ علاوه، در مقایسه با تخته‌ سیاه، به انرژی کمتری برای نوشتن برروی تخته‌ سفید نیاز است.

مانند تخته سیاه، تخته‌ سفید باعث استفادهٔ کمتر از کاغذ می‌شود.

در مقایسه با تنوع رنگ گچ‌ های تخته‌ سیاه، عملاً تنوع رنگ ماژیک‌ های تخته‌ سفید بسیار بیشتر است.

تخته‌ سفید یا وایت برد را معمولاً به‌ راحتی می‌توان برای استفاده به مکان دیگری انتقال داد، که این ویژگی را به‌ ندرت می‌توان در تخته‌ سیاه‌ها دید.

جهت مشاوره و خدمات با کارشناسان ما تماس بگیرید

به ما رای دهید