تخته وایت برد در ورزش

وایت برد در ورزش

همیشه دغدغه یک مربی ارتباط با شاگردان خود در مراحل مختلف بازی است و اکثرا وسیله ارتباطی بین این دو فریاد های بلند مربی است که گاها یا به گوش بازیکنان نمیرسد یا در صدای استادیوم محو میشود ، امروزه اکثر مربیان از وسیله کاربردی به نام وایت برد برای ارتباط استفاده میکنند و با کنار کشیدن بازیکنان خود در گوشه ای از زمین تمام مطالب را به صورت بصری به شاگردان خود انتقال می دهند.

بزرگان علم همیشه ثابت کرده اند که علم دیدار یا همان درک بصری مسائل همیشه ثبت بهتری از رویداد ها را در ذهن میپروراند ، وایت برد یک وسیله ی عالی برای رساندن این مفهوم برای درک بیشتر است ، با کشیدن سریع ماژیک بر روی یک تخته سفید و پاک کردن سریع برای ارائه پیشنهاد بعدی سرعت انتقال مفاهیم بسیار بالا میرود و یا اینکه مگنت های کوچک در یک زمین شبیه سازی شده روی وایت برد قدرت انتقال آنچه در ذهن مربی میگذرد را بیش از پیش افزایش می دهد.
یک مربی فوتبال را در ذهن خود تجسم کنید : او مجبور است بلوک سیمانی تمام مفاهیم فوتبال را ریز به ریز توضیح دهد و تمام نکات کلیدی را برای شاگردان خود شرح دهد ، وقتی یک بازیکن ذره ای دچار سردرگمی شود مربی مجبور به بازگویی جریان مباحث خود میشود و این ناخوداگاه ایشان را مجبور به استفاده از توضیحات بصری میکند و نیاز مباحث بصری روی آوردن به کاغذ یا یک برد بزرگ برای توضیح بهتر است . چون تمامی افراد جامعه قدرت یادگیری دیداری قوی تری نسبت به شنیداری دارند پس بهترین راه حل ارائه تصویری تمام نکات مهم است و این مهم با استفاده از بزار آلات موجود امکان پذیر است.وکیل

در رختکن ورزشگاه مربی در حال توضیح در مورد چینش و نحوه قرار گیری تمام بازیکنان است. او با در دست داشتن مگنت های گرد که هر کدام نشان دهنده ی یک بازیکن فوتبال هستند و با کشیدن یک زمین مجازی بر روی یک وایت برد شیشه ای یا همان تخته گلس برد که قابلیت نصب مگنت را دارد به راحتی هر چه تمام تر میتواند تمام نکات ریز و درشتی که در ذهن خود پرورانده را به بازیکنان تیم خود انتقال دهد. مثلا برای چینش یک خط دفاعی و نو دفاع خطی و یا حتی لایه ای با گذاشتن و حرکت دادن مهره های مگنتی روی برد میتواند خیلی راحت با یک توضیح کوتاه تمام تصمیمات خود را به تمام شاگردان خود انتقال دهد یا برای نحوه ی انتقال توپ از حالت دفاع به حمله با جابجایی مهره ها و کشیدن فلش جهت دار در کنار آنها به راحتی میتواند به تمام افراد حاضر در اتاق بفهماند که چگونه میتوان به سهولت از دفاع و هافبک حریف عبور کرد و به گل رسید و یا حتی با کشیدن ماژیک روی وایت برد شیشه ای و نوشتن نکات و حتی نام بازیکنان حاضر در زمین و دلیل حضور و عدم حضور آنها در صحبت کردن و توضیح صوتی در مورد این موارد صرفه جویی کند .

شاید در خیلی از بازیهای والیبال دیده اید که در هنگام بریک تایم بازیکنان دور مربی خود حلقه ای را تشکیل میدهند و نکته جالب اینجاست که مربی با در دست داشتن یک تخته وایت برد کوچک سفید که بر روی آن زمین والیبال شبیه سازی شده است و روی آن چند مهره رنگی چسبیده شروع به تکان دادن آنها میکند و توضیحاتی را برای بازیکنان خود مطرح میکند . چند نکته در مورد این حرکت وجود دارد : اول اینکه به راحتی با جابجا کردن مهره ها به افرادش نشان میدهد که چگونه جایگیری کنند و ضربه بزنند ، نکته بعدی اینکه در سر و صدای وحشتناک ورزشگاه مجبور نیست با آسیب رساندنن به حنجره خود بازیکنان خود را تفهیم کند ( خیلی بازیکنان در این شلوغی از صدا چیزی متوجه نمیشوند ) و نکته آخر اینکه با کمی زیرکی و توضیحات بصری بدون متوجه کردن بازیکنان و کادر حریف تمام نکات ضروری را انتقال داده و حتی روی نقطه ضعف حریف متمرکز شود.با نوشتن و پاک کردن هم میتواند بدون توضیح اسم بازیکنان حریفی که نقطه ضعف تیم حریف هستند را معرفی کرده و با جابجایی مهره ها نوع زدن ضربه به ناحیه ای که این بازیکن حضور دارد را نشان دهد .


امروزه ورزش یک صنعت بین المللی است و تمام کشور های جهان سعی در پیشرفت خود در مقاطع ورزشی دارند. قهرمانی در عرصه ورزش ، کسب مدال های جذاب و مطرح شدن در سطح جهانی دغدغه تمام ملت هاست ، ابزار های موجود در صنعت ورزش انگشت شمار نیستند و خیلی از شرکت ها و کارخانه ها مشغول ساخت ابزار ورزشی هستند . در میان ابزار آلات ورزشی ابزار آلات و لوازم جانبی گوناگونی نیز دیده میشود که بسیار کاربردی و مهم هستند و در مقاطع آموزشی مربوط به ورزش کارآمد میباشند. از جمله این لوازم کاربردی میتوان به تخته وایت برد اشاره کرد که عملا یک کالای کاربردی در صنعت آموزش است و در تسریع درک مفاهیم کمک شایان ذکری را در این زمینه کرده است . نوع مواد اولیه این کالا بسیار مهم بوده و در طول عمر و کیفیت این محصول پر طرفدار تاثیر بسزایی دارد استفاده از بهترین نوع فلزات ، رنگ آمیزی و جنس بدنه این محصول را دو چندان کاربردی تر میکند ، نوع شیشه ای این کالا با جذابیت بیشتر و کاربردی بهتر رفته رفته جای خود را در این بازار پیدا کرده و در گذر زمان جای محصولات دیگر را خواهد گرفت.

به ما رای دهید