چگونه وایت برد جایگزین بلک برد شد

بلک برد

چگونه وایت برد جایگزین بلک برد شد ☑️

در زمان های گذشته در تمامی مدارس ها از بلک برد (تخته سیاه) برای تدریس استفاده می شد که اساتید مجبور به تحمل ریز گردهای گچ هنگام نوشتن و مخصوصا پاک کردن تخته بودند.

این تنها مشکل برای اساتید نبود و سختی دیگر سخت پاک شدن سطح تخته سیاه بود و بسیار دیده میشد که مجبور به خیس کردن تخته پاکن برای تمیز کردن تخته بوده و این کار باعث میشد تا دقایقی مراحل تدریس به تاخیر افتاده تا تخته سیاه خشک شود.

بلک برد

دیگر مشکل هم گرد و خاک حاصل ازگچ روی لباسهای اساتید بود.در واقع تنها دلیل تحمل این تخته ها نبودن گزینه دیگری بود.بعد از گذشت چندین سال این تخته وایت برد بود که توانست با یک شیب ملایم رفته رفته خود را جایگزین تخته سیاه کند و دلیل این شیب ملایم بی عیب نبودن تخته وایت برد ها بود و در واقع در حالی که این نوع تخته براحتی روی آن مینوشتند و به راحتی پاک میکردن ولی دو ضعف بسیار بزرگ داشتند.

بلک برد و وایت برد

بلک برد

یک اینکه قیمت بالای ماژیک مصرفی نسبت به گچ نمی توانست مدیران را موجاب کند تن به این هزینه ها دهند.دلیل بعدی نیز رفلکس(بازتاب نور) تخته وایت برد ها بود و در واقع اساتید که سالها با تخته سیاه تدریس میکردند نمیتوانستند این رفلکس نور را تحمل کنند و در واقع ترس از روبرو شدن از اعتراض دانشجویان داشتند.

ولی رفته رفته مدیران راضی به خرید ماژیک شدند و همچنین کم کم رنگ تخته وایت برد نیز بهتر شد و کم کم رفلکس نور را به حداقل رساندن.امروزه بعد از گذشت سالها نه به طور ۱۰۰% اما به میزان چشمگیری وایت برد توانسته جای خود را در بازار تدریس باز کند و تنها چند درصدی هستند که همچنان علاقه به تدریس سنتی دارند.

دیگر فروش گرین برد برای مدارس محروم از امکانات بالا یا کافی شاپ های علاقه به نوستالژی محدود شده.در چند سال اخیر نیز رقیبی برای تخته وایت برد های مغناطیسی پیدا شده که آن وایت برد های هوشمند میباشند که باید نشست و دید که وایت بردهای هوشمند چقدر وقت احتیاج دارند برای گرفتن بازار.

هرچند بخاطر قیمت به مراتب بالاترنسبت به وایت برد مغناطیسی کار بسیار سختی پیش روی تخته وایت برد هوشمند است

 

 

ویزای تحصیلی آلمان

تحصیل پزشکی در آلمان

 

کار در آلمان

 

 

 

 

به ما رای دهید